سئو چیست + همه چیز درباره بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

فهرست مطالب

در این مطلب از زرین استودیو میخوایم راجب مبحث بسیار مهم سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و نکاتی مهم درمورد اصول سئو و انتخاب کارشناس مناسب را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید…

 

سئو (SEO) چیست؟

به زبان ساده SEO مجموعه کارها و تکنیک های تخصصی هست که برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل (یا سایر  موتورهای جستجو) استفاده میشه. این کلمه مخفف کلمه Search engine optimize به معنی بهینه سازی برای موتورهای جستجو میباشد. در واقع موتورهای جستجو یکسری الگوریتم دارن که با توجه به اون ها بعد از سرچ کلمه توسط کاربر، سایت ها رو به ترتیب نمایش داده میشوند. مثلا اگر کلمه “فروشگاه اینترنتی” رو در گوگل سرچ کنید، همیشه سایت دیجی کالا در لینک اول به نمایش درمیاد که مهمترین دلیلش تیم حرفه‌ای و متخصصی هست که مسئول سئوی سایت دیجی کالاست.

 

نمایش دیجی کالا در رتبه اول گوگل

بطور کلی فرایند سئو سایت شامل سه بخش میشه:

1- سئو فنی(تکنیکال): شامل کارهایی که استاندارد اولیه سایت رعایت بشه، مثل سرعت سایت، ساختار ظاهری مناسب، استفاده از متن و عکس های مناسب، بهینه سازی عنوان سایت و…

2- بازاریابی محتوا: مهمترین بخش سئو که در واقع شامل همه محتوایی میشه که سایت به کاربر منتقل میکنه و به نیازهای کاربر پاسخ میده. این محتوا فقط متنی نیست و میتونه شامل تصویر، ویدیو، پادکست و… باشه.

3- بک لینک سازی: بک لینک به معنی لینک دادن به سایت خود از دامنه ای دیگه هست. مثلا شما میتونید با راه اندازی پیج اینستاگرام به سایت خودتون لینک بدین که در واقع این یک نوع بک لینک هست.

گوگل بر چه اساسی سایت ها رو رتبه بندی میکنه؟

لازم به ذکره که هر موتور جستجو برای رتبه بندی الگوریتم های منحصر به فرد خودش رو داره. از اونجا که موتور جستجوی گوگل هم در ایران و هم در تمام دنیا بیشترین محبوبیت رو نزد کاربران داره، میخوایم بررسی کنیم که مهمترین فاکتورهای گوگل برای رتبه بندی سایت ها چیه؟

عواملی که الگوریتم های گوگل بیشترین توجه رو برای رتبه بندی سایت ها در نظر میگیرن شامل موارد زیر هستن:

  • کیفیت و تعداد محتوای سایت
  • ارتباط کاربر با سایت
  • به روزرسانی سایت در زمان های مختلف
  • امنیت و اعتبار وب‌سایت
  • سرعت سایت

آیا به غیر از سئو راه دیگری برای بالابردن رتبه سایت در گوگل وجود داره؟

بله، روشی به نام تبلیغات گوگل یا Google adwords وجود داره که شما میتونین با پرداخت مبلغی به گوگل(برحسب کلیک) سایت خودتون رو به رتبه های اول بیارین. اما باید بدونین این روش هرگز به اندازه سئو موثر نیست. چرا؟ اولا هزینه پرداخت به گوگل بر اساس دلار هست و با توجه به قیمت دلار باید هزینه زیادی رو پرداخت کنید و این هزینه چون برحسب کلیک هست برای کلیک های زیاد این هزینه خیلی بیشتر میشه. دوم اینکه حتی با وجود استفاده از Google adwords شما نیاز به یک سایت استاندارد و قابل فهم برای کاربر و گوگل دارید و در غیر این صورت به موفقیت نخواهید رسید.

دلیل اهمیت سئو

حتما باید بدونید که در دنیای وب و دیجیتال بیشترین استفاده و بازدید رو گوگل داره. شما با استفاده از داشتن یک سایت و با هزینه نه چندان زیاد میتونید تیم سئویی برای سایتتون در نظر بگیرید که در طول چند ماه سایت کسب و کار شما رو تا حد ممکن به رتبه های بالایی گوگل بیاره و از این طریق بتونید فروش به دست بیارین.

روزانه بیش از یک میلیارد جستجو در گوگل انجام میشه و خیلی از این جستجو ها ممکنه در زمینه تخصص یا کسب و کار خود شما باشه. این به معنی این هست که طراحی و سئو سایت اهمیت بسیار بالایی دارد.

تیم زرین استودیو با بهره گیری از متخصصین سئو و دیجیتال مارکتینگ، بهترین راهکارها را برای کسب و کار آنلاین شما ارائه خواهند داد.

 برای کسب مشاوره بیشتر درباره سئو از طریق راه‌های زیر با ما در تماس باشید.

سوالی دارید؟

برای کسب مشاوره رایگان در خصوص طراحی سایت، اپلیکیشن و خدمات سئو، با زرین استودیو در تماس باشید.

تماس با ما
× سوالی دارید؟ چت از طریق واتساپ