چگونه رتبه اول گوگل باشیم؟ 10 راه برای بالابردن رتبه سایت در گوگل

فهرست مطالب

چگونه رتبه اول گوگل باشیم؟

در این پست قصد دارم چندین اقدام ملموس را که می توانید برای کمک به کسب و کار خود در بالای صفحه اول انجام دهید، با استفاده از دو استراتژی رایگان پوشش دهم: بهینه سازی وب سایت و بهینه سازی لیست. ابتدا به اهمیت صفحه اول گوگل می پردازم و سپس وارد تاکتیک هایی می شوم که عبارتند از:

  • اضافه کردن کلمات کلیدی به مکان های خاص در وب سایت شما
  • ایجاد محتوا برای انسان، نه گوگل
  • تاکید بر مکان
  • مرتباً فهرست گوگل خود را به روز رسانی و نگهداری کنید
  • و خیلی بیشتر

اهمیت صفحه اول گوگل

در واقع، صفحه اول گوگل حداقل 71 درصد از ترافیک وب را به خود اختصاص می دهد (برخی از منابع می گویند تا 92 درصد)، و صفحه دوم فاصله زیادی با صفحه دوم دارد: به 6 درصد از کلیک های وب سایت کاهش می یابد. این کاهش شدید ترافیک وب نشانگر اهمیت صفحه اول گوگل است. بنابراین با استفاده از بالاآوردن سایت در گوگل میتوان به درآمد زیادی رسید.

قرار گرفتن در صفحه اول به معنای نرخ کلیک بسیار بالاتر است

این یک واقعیت شناخته شده است که صفحه اول گوگل اکثر ترافیک را به خود اختصاص می دهد، اما آیا می دانستید که تفاوت های قابل توجهی در نرخ کلیک برای نتایج بالا و پایین وجود دارد؟ یک مطالعه  نرخ کلیک زیر را بر اساس موقعیت گوگل نشان می دهد:

• نتیجه اول: نرخ کلیک 36.4%
• نتیجه دوم: نرخ کلیک 12.5%
​​• نتیجه سوم: نرخ کلیک 9.5%

راه های بالابردن رتبه سایت در گوگل

تا اینجا فهمیدیم چرا مهم است جزو رتبه های برتر گوگل باشیم، در ادامه شما را با برخی راهکارهای افزایش رتبه سایت در گوگل آشنا میکنیم.

برای مشاوره سئو و خدمات طراحی سایت همین حالا با ما در ارتباط باشید:

1. کلمات کلیدی خود را تعیین کنید

ابتدا مشخص کنید که می‌خواهید گوگل به کدام یک از صفحات وب سایت شما پاسخ دهد. اینها به عنوان کلمات کلیدی شناخته می شوند – که به هر حال، می توانند تک کلمات یا عبارات باشند.

نمونه هایی از کلمات کلیدی عبارتند از:

• «قوانین مستأجر کارشناسی ارشد»
• «سالن در نزدیکی من»
• «برانچ بوستون»
• «تعمیر کولر گازی برایتون»
• «نحوه وصل کردن سقف نشتی»
• «نحوه ورود به صفحه اول Google»

هر صفحه در وب سایت شما باید مجموعه متفاوتی از کلمات کلیدی را هدف قرار دهد تا صفحات با یکدیگر رقابت نکنند.

کلمات کلیدی مناسب برای کسب و کار شما آنهایی هستند که مشتریان ایده آل شما برای دریافت محصولات و خدمات مورد نیاز خود تایپ می کنند. برای کمک به انتخاب کلمات کلیدی برای کسب و کار خود، ابزار Google Keyword Planner را امتحان کنید.

2. به گوگل بگویید از چه کلمات کلیدی استفاده می کنید

گوگل با خزیدن در وب، رتبه بندی میلیون ها صفحه موجود و ذخیره آنها در یک فهرست کار می کند. وقتی کاربر جستجویی را انجام می‌دهد، گوگل می‌تواند فهرست سازمان‌یافته‌تر خود را (به جای کل وب) اسکن کند تا به سرعت به نتایج مرتبط برسد.

بنابراین، یکی دیگر از مراحل مهم برای نمایش در صفحه اول گوگل این است که اسکن، فهرست و بازیابی سایت شما را تا حد امکان برای گوگل آسان کنید. این کار را با قرار دادن کلمات کلیدی در مکان های زیر انجام دهید:

عنوان متا

هر پست وبلاگ و صفحه وب سایت شما دارای یک عنوان متا است. این عنوان در بالای صفحه شما به شکل یک هدر و همچنین به عنوان عنوان فهرست آن صفحه در نتایج جستجو ظاهر می شود (بسته به تنظیمات CMS شما).

توضیحات متا

توضیحات متا همان تار کوچکی است که در زیر عنوان در نتایج جستجوی گوگل نشان داده می شود.

علاوه بر این که به گوگل می‌گوید صفحه شما درباره چه چیزی است، توضیحات متا به سرعت به جستجوگر می‌گوید که اگر روی صفحه شما کلیک کند چه انتظاراتی می‌تواند داشته باشد و کلیک‌های مربوط به آن صفحه را افزایش می‌دهد. بنابراین توضیحات متا به گوگل کمک می کند تا کسب و کار شما را در صفحه اول مناسب برای جستجوهای مناسب قرار دهد و به جستجوگران گوگل کمک می کند تا آن را در آنجا نگه دارند.

URL

URL شما شامل نام دامنه شما (مانند wordstream.com) و به دنبال آن یک اسلش رو به جلو و سپس متن جدا شده با خط تیره است.

گنجاندن کلمات کلیدی در URL به گوگل کمک می کند تا سریعتر تشخیص دهد صفحه شما در مورد چیست. همچنین، URL بین عنوان و توضیحات متا در نتایج جستجو ظاهر می شود. URL تمیزی که با عنوان صفحه مطابقت داشته باشد برای کاربران جذاب تر و قابل اعتمادتر است و برای نمایش در صفحه اول مناسب تر است.

تگ های Alt

گوگل تنها در صورتی می تواند تصاویر را ببیند که تصویر دارای متن جایگزین (با نام مستعار تگ alt) باشد. اگر تگ alt شما شامل کلمات کلیدی باشد، گوگل می تواند ارتباط بیشتر آن صفحه را تشخیص دهد و با قرار دادن شما در صفحه اول نتایج جستجو احساس راحتی بیشتری کند.

3. برای انسان بنویسید

البته، بدنه محتوای صفحه شما مهم ترین مکان برای گنجاندن کلمات کلیدی است که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید. با این حال، بسیار مهم است که این کلمات کلیدی به طور سیستماتیک و بیش از حد درج نشوند، بلکه به طور طبیعی گنجانده شوند. در واقع، گوگل اکنون می تواند پر کردن کلمات کلیدی را تشخیص دهد و اگر این کار را انجام دهد شما را بسیار دور از صفحه اول نتایج خود قرار می دهد.

کلید ورود به صفحه اول گوگل، ارائه محتوای مفید، قابل اعتماد، خواندنی، اما آموزنده است که مخاطبان هدف شما را در صفحات شما نگه می دارد و برای مطالب بیشتر باز می گردند. و به اشتراک گذاری دانش از قبل در ذهن شما به صورت مکالمه رایگان و آسان است. فقط به یاد داشته باشید که اگر می خواهید برای جستجوی کلمه کلیدی خاصی در صفحه اول گوگل رتبه بندی  کنید، صفحه شما باید اطلاعاتی را ارائه دهد و نه فقط کلمات کلیدی را  که کاربران هنگام تایپ آن جستجو در گوگل تلاش می کنند به دست آورند.

4. بر مکان تأکید کنید

یکی دیگر از راه های رایگان برای قرار دادن صفحات وب سایت خود در صفحه اول گوگل، هدف قرار دادن پرس و جوهای مبتنی بر مکان است. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما به وضوح شهر و/یا منطقه جغرافیایی شما را از طریق صفحه تماس شما و احتمالاً از طریق پست های وبلاگ و صفحات خدمات نشان می دهد. به این ترتیب، وقتی مردم جستجو می‌کنند: «صنعت شما» + «شهر شما»، Google آن اطلاعات را دریافت می‌کند و کسب‌وکار شما را به‌عنوان نتیجه جستجوی «نزدیک به من» نشان می‌دهد.

حتی اگر کاربر با استفاده از یک مکان خاص جستجو نکند، Google همچنان نتایج مرتبط جغرافیایی را بر اساس آدرس IP خود ارائه می‌کند، بنابراین  SEO محلی  نه تنها رایگان است، بلکه همیشه مهم است (حتی در زمان همه‌گیری) .

5. بهینه سازی برای موبایل

در بالای جستجوی گوگل وب سایتی را پیدا نمی کنید که پاسخگو نباشد. در حال حاضر مصرف کنندگان از تلفن و تبلت بیشتر از رایانه و لپ تاپ استفاده می کنند و اکثر جستجوهای محلی در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. در نتیجه، گوگل از وب سایت های سازگار با موبایل حمایت می کند . در واقع، همه سایت‌ها اکنون با فهرست‌سازی موبایل اول ایندکس می‌شوند .

واکنش گرا ایده آل است، زیرا وب سایت شما با هر اندازه صفحه نمایش سازگار می شود و عملکرد را حفظ می کند. با این حال، اگر وب‌سایت واکنش‌گرا ندارید، تنظیماتی وجود دارد که می‌توانید در سایت خود انجام دهید تا بهترین تجربه را برای یک کاربر تلفن همراه تضمین کنید.

6. روی تجربه کاربری تمرکز کنید

سازگاری با موبایل برای یک وب سایت کافی نیست. همچنین باید جذاب و کاربر پسند باشد. یک وب‌سایت با ناوبری بصری، فراخوان‌ها برای اقدام واضح و پاسخ‌هایی به فوری‌ترین سؤالات بازدیدکنندگان، بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی‌تری در آنجا نگه می‌دارد و دیرتر بازمی‌گردند – که Google متوجه خواهد شد و به نوبه خود، شما را در رتبه‌بندی بالاتر قرار می‌دهد. هرچه رتبه بالاتری داشته باشید، ترافیک بیشتری به سایت خود خواهید آورد و احتمال اینکه در صفحه اول ظاهر شوید بیشتر می شود.

برای بهینه‌سازی تمام جنبه‌های وب‌سایت خود، فهرست نهایی حسابرسی وب‌سایت ما را بررسی کنید (با یک برگه Google Epic 6-tab) .

چگونه از لیست های کسب و کار خود برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل استفاده کنید

علاوه بر صفحات وب سایت شما، فهرست های فهرست راهنمای کسب و کار آنلاین شما نیز می توانند در صفحه اول جستجوی گوگل نمایش داده شوند. در اینجا چیزی است که شما باید انجام دهید:

7. یک حساب Google My Business ایجاد کنید

Google برای کسب و کار من در حال تبدیل شدن به یکی از قدرتمندترین ابزارها (نه به ذکر رایگان) برای صاحبان مشاغل محلی است. هر دو Google Maps و Search از Google My Business برای تولید فهرست‌های محلی (معروف به نمایه‌های کسب‌وکار) خارج می‌شوند. ایجاد یک حساب Google برای کسب و کار من  راهی سریع و آسان برای افزودن اطلاعات بیشتر به نمایه کسب‌وکار شما است که به آن کمک می‌کند تا در صفحه اول Google Maps و جستجو (در بخش نتایج محلی) ظاهر شود. اطمینان حاصل کنید که ادعا و تأیید فهرست خود را دنبال می کنید تا بتوانید فهرست خود را نظارت، نگهداری و بهینه سازی کنید.

8. نمایه کسب و کار گوگل خود را بهینه کنید

در مورد بهینه‌سازی فهرست شما، من این استراتژی را یک نهاد جداگانه می‌دانم زیرا در حالی که ایجاد یک فهرست Google می‌تواند به شما در دیده شدن کمک کند ، اما فقط از نظر رتبه‌بندی می‌تواند شما را تا این حد پیش ببرد. به‌جای ایجاد یک فهرست ساده و امید به نمایش آن برای یک یا دو جستجو، فهرست کسب‌وکار Google خود را  برای حداکثر دید بهینه کنید . در اینجا به این صورت است:

هر بخش از نمایه خود را تکمیل کنید

هرچه اطلاعات بیشتری در فهرست «Google برای کسب‌وکار من» خود وارد کنید، جستجوهای بیشتری می‌تواند در صفحه اول نشان داده شود. در واقع، فهرست‌های کامل «Google برای کسب‌وکار من» به طور متوسط ​​7 برابر بیشتر از فهرست‌های ناقص کلیک می‌کنند.

نام خود را ثابت نگه دارید

همیشه از یک نام دقیق برای کسب و کار خود استفاده کنید. گوگل از مغایرت‌ها خوشش نمی‌آید، حتی آن‌هایی که جزئی‌تر از «Co» هستند. در مقابل “شرکت”

اطلاعات خود را به روز کنید

ناتوانی در یافتن کسب و کارتان، نشان دادن بسته شدن آن، یا گرفتن اپراتور هنگام تلاش برای تماس، نه تنها می تواند مشتری را منصرف کند، بلکه او را به بی اعتمادی به کسب و کار شما یا نوشتن نظر منفی سوق می دهد. در بالای لیست گوگل خود بمانید و به روز رسانی ها و تغییرات لازم را انجام دهید تا بتوان به اندازه کافی به آن اعتماد کرد تا در بالای لیست قرار گیرد.

عکس ها را در لیست خود آپلود کنید

«Google برای کسب‌وکار من» تلاش می‌کند حتی قبل از مواجهه با آن کسب‌وکار، تا حد امکان اطلاعات بیشتری درباره یک کسب‌وکار به مصرف‌کنندگان ارائه کند. این شامل حال و هوای حضور در آن کسب‌وکار می‌شود، بنابراین حتماً عکس‌هایی آپلود کنید که نه تنها محصولات و خدماتی را که کسب‌وکار شما ارائه می‌دهد، بلکه جو و افرادی را که اغلب آن را نشان می‌دهند، به تصویر می‌کشند.

Google My Business Grader را امتحان کنید

ما یک ابزار رایگان داریم که به‌طور خاص برای فهرست‌های «Google برای کسب‌وکار من» طراحی شده است. به سادگی با حساب کسب و کار گوگل خود وارد شوید و در کمتر از 30 ثانیه ارزیابی نمایه خود را دریافت کنید و یاد بگیرید که برای نزدیک شدن به صفحه اول چه کاری باید انجام دهید.

9. نظرات مشتریان را دریافت کنید

جستجوگران گوگل دوست دارند ببینند دیگران در مورد یک کسب و کار چه فکر می کنند، بنابراین جای تعجب نیست که کسب و کارهایی که  نظرات مثبت بیشتری در گوگل  دارند در صفحه اول نمایش داده شوند. از مشتریان شخصاً بپرسید و یک پیوند میانبر بررسی ایجاد کنید تا بتوانید به راحتی نظرات را در کانال های آنلاین خود تشویق کنید. در حالی که این از نظر فنی در فهرست بهینه‌سازی‌های Google برای کسب‌وکار من قرار می‌گیرد، فراموش نکنید که سایت‌های بازبینی زیادی وجود دارد که همه آنها بر رتبه‌بندی شما تأثیر دارند.

10. کسب و کار خود را در فهرست های دیگر فهرست کنید

«Google برای کسب‌وکار من» قدرتمند است، اما همچنان باید فهرست‌هایی را در فهرست‌های راهنماهای محبوب دیگری مانند Yelp ایجاد و بهینه کنید. اولاً، چون Yelp ترافیک بالایی دارد و به طور گسترده مورد اعتماد گوگل است، بنابراین صفحه Yelp کسب و کار شما می تواند به خوبی در صفحه اول گوگل برای جستجوهای مرتبط نمایش داده شود. دوم، به این دلیل که یک لیست قوی با نظرات مثبت حضور آنلاین شما را به طور کلی بهبود می بخشد. بررسی آنلاین و پیوندهای سایر سایت‌های مورد اعتماد سیگنال‌هایی را به گوگل ارسال می‌کنند که در الگوریتم رتبه‌بندی آن قرار می‌گیرند.

همانند نمایه کسب‌وکار Google، مطمئن شوید که بقیه فهرست‌های فهرست آنلاین شما کامل و دقیق هستند، در همه پلتفرم‌ها سازگار هستند، به‌روزرسانی می‌شوند و در حال جمع‌آوری و پاسخ به نظرات هستید. فراموش نکنید که عکس ها را نیز به لیست های آنلاین خود اضافه کنید.

سوالی دارید؟

برای کسب مشاوره رایگان در خصوص طراحی سایت، اپلیکیشن و خدمات سئو، با زرین استودیو در تماس باشید.

تماس با ما
× سوالی دارید؟ چت از طریق واتساپ